Τοποθετήσεις Διεθνών Φορέων στην Vegan Διατροφή 

Position of the American Dietetic Association: vegetarian diets. [2019]

‘Είναι η θέση της Αμερικανικής Διαιτολογικής Εταιρείας ότι οι κατάλληλα οργανωμένες χορτοφαγικές διατροφές, συμπεριλαμβανομένων των ολικά φυτοφαγικών ή vegan διατροφών, είναι υγιεινές, επαρκείς από άποψη διατροφής και μπορούν να προσφέρουν οφέλη για την υγεία στην πρόληψη και θεραπεία ορισμένων ασθενειών. Οι καλά σχεδιασμένες χορτοφαγικές δίαιτες είναι κατάλληλες για όλους σε όλα τα στάδια του κύκλου ζωής, συμπεριλαμβανομένης της εγκυμοσύνης, του θηλασμού, της βρεφικής ηλικίας, της παιδικής ηλικίας και της εφηβείας, καθώς και για τους αθλητές'. 

Position of the Academy of Nutrition and Dietetics: Vegetarian Diets. [2016]

 

‘Είναι η θέση της Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας ότι οι κατάλληλα προγραμματισμένες χορτοφαγικές, συμπεριλαμβανομένων και των βίγκαν, δίαιτες είναι υγιείς, διατροφικά επαρκείς και μπορούν να προσφέρουν οφέλη για την υγεία, για την πρόληψη και την θεραπεία ορισμένων ασθενειών. Αυτές οι δίαιτες είναι κατάλληλες για όλα τα στάδια του κύκλου ζωής, συμπεριλαμβανομένης της εγκυμοσύνης, του θηλασμού, της νηπιακής ηλικίας, της παιδικής ηλικίας, της εφηβείας, της μεγαλύτερης ηλικίας και των αθλητών. Οι φυτικές τροφές είναι περισσότερο περιβαλλοντικά βιώσιμες από τις δίαιτες πλούσιες σε ζωικά προϊόντα, επειδή χρησιμοποιούν λιγότερους φυσικούς πόρους και συνδέονται με πολύ λιγότερες περιβαλλοντικές βλάβες. Οι χορτοφάγοι και οι vegans έχουν μειωμένο κίνδυνο ορισμένων παθήσεων , όπως ισχαιμική καρδιακή νόσο, διαβήτη τύπου 2, υπέρταση, ορισμένα είδη καρκίνου και παχυσαρκία. Η χαμηλή πρόσληψη κορεσμένων λιπαρών και υψηλή πρόσληψη λαχανικών, φρούτων, δημητριακών, όσπριων, προϊόντων σόγιας, καρύδια και σπόροι (όλα πλούσια σε φυτικές ίνες και φυτοχημικά) είναι χαρακτηριστικά των χορτοφαγικών και vegan διατροφών που παράγουν χαμηλότερη ολική και χαμηλής πυκνότητας χοληστερόλη, επίπεδα λιποπρωτεϊνών και καλύτερο έλεγχο γλυκόζης ορού. Αυτοί οι παράγοντες συμβάλλουν στη μείωση των χρόνιων ασθενειών. Όσοι ακολουθούν μια βίγκαν διατροφή χρειάζονται αξιόπιστες πηγές βιταμίνης Β-12, όπως εμπλουτισμένα τρόφιμα ή συμπληρώματα.’

 

What you need to know about following a vegan eating plan by Dieticians of Canada

 

Σύμφωνα με τους Διαιτολόγους του Καναδά, οποιοσδήποτε μπορεί να ακολουθήσει μια βίγκαν  δίαιτα - από τα παιδιά μέχρι τους εφήβους έως τους ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας. Είναι ακόμα υγιής για έγκυες ή θηλάζουσες μητέρες. Μια καλά σχεδιασμένη βίγκαν διατροφή είναι υψηλή σε φυτικές ίνες, βιταμίνες και αντιοξειδωτικά. Επιπλέον, είναι χαμηλή σε κορεσμένα λιπαρά και χοληστερόλη. Αυτός ο υγιής συνδυασμός βοηθά στην προστασία από χρόνιες παθήσεις.

 

Βρετανική Ένωση Διαιτολόγων

 

"Οι καλά προγραμματισμένες χορτοφαγικές [και αυστηρά-χορτοφαγικές] δίαιτες μπορούν να είναι θρεπτικές και υγιείς. Συνδέονται με χαμηλότερους κινδύνους καρδιακών παθήσεων, υψηλής αρτηριακής πίεσης, διαβήτη τύπου 2, παχυσαρκίας, ορισμένων καρκίνων και χαμηλότερων επιπέδων χοληστερόλης. Αυτό μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι αυτές οι δίαιτες είναι χαμηλότερες σε κορεσμένα λιπαρά, περιέχουν λιγότερες θερμίδες και περισσότερες φυτικές ίνες και φυτοθρεπτικά / φυτοχημικά (αυτά μπορεί να έχουν προστατευτικές ιδιότητες) από τις μη χορτοφαγικές δίαιτες''.

Σύνδεσμος Διαιτολόγων της Αυστραλίας (2018)

''Παρά τους περιορισμούς αυτούς (με έλλειψη ζωικών προϊόντων)], με καλό προγραμματισμό, είναι δυνατή η απόκτηση όλων των θρεπτικών συστατικών που απαιτούνται για την καλή υγεία σε μια vegan διατροφή''.

Italian Society of Human Nutrition (2017)

"Καλά σχεδιασμένες φυτοφαγικές δίαιτες που περιλαμβάνουν μια μεγάλη ποικιλία από φυτικά τρόφιμα και μια αξιόπιστη πηγή βιταμίνης Β12, παρέχουν επαρκή πρόσληψη θρεπτικών συστατικών."

 Τhe official journal of The College of Family Physicians of Canada, Dr John Grant (Παιδίατρος) (2017)

"Εμείς οι άνθρωποι δεν χρειαζόμαστε κρέας. Στην πραγματικότητα, είμαστε υγιέστεροι χωρίς αυτό, ή τουλάχιστον με λιγότερα ζωικά στη διατροφή μας. Οι μελέτες σχετικά με την υγεία των Αντβεντιστών παρέχουν αξιόπιστες αποδείξεις ότι οι δίαιτες με αυστηρά φυτοφάγους, χορτοφάγους και δίαιτες με χαμηλή πρόσληψη κρέατος συνδέονται με στατιστικά σημαντικές αυξήσεις στην ποιότητα ζωής και μέτριες αυξήσεις στη μακροζωία. Ο πλανήτης που ζούμε θα ήταν επίσης υγιέστερος χωρίς την εμπορική βιομηχανία κρέατος. Οι εργοστασιακές εκμεταλλεύσεις αποτελούν σπατάλη πόρων, είναι επιβλαβείς για το περιβάλλον και ανήθικες. Είναι καιρός να δεχτούμε ότι η διατροφή που έχει ως επίκεντρο της τα φυτά είναι η καλύτερη για εμάς ξεχωριστά, ως φυλή και ως πλανήτης ".

 

Σχολή Δημόσιας Υγείας του John Hopkins 

"Ένα ισχυρό σύνολο επιστημονικών στοιχείων συνδέει την υπερβολική κατανάλωση κρέατος, ιδιαίτερα του κόκκινου και του επεξεργασμένου κρέατος, με καρδιακές παθήσεις, εγκεφαλικό επεισόδιο, διαβήτη τύπου 2, παχυσαρκία, κάποιους καρκίνους και προηγούμενο θάνατο. Οι δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε λαχανικά, φρούτα, δημητριακά και φασόλια μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη αυτών των ασθενειών και στην προώθηση της υγείας με διάφορους τρόπους. [...] Η πλειοψηφία των πρωτεϊνούχων τροφίμων που καταναλώνονται στις ΗΠΑ είναι τα κρέατα και τα ζωικά προϊόντα, τα οποία συχνά έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά και χοληστερόλη, σε αντίθεση με τις πιο πυκνότατες σε θρεπτικές ουσίες και με βάση την υγεία φυτικές επιλογές (π.χ. φασόλια, μπιζέλια, φακές, προϊόντα σόγιας, καρπούς με κέλυφος και σπόρους). "

 

 

Vegetarian diets in children and adolescents by The Canadian Paediatric Society

''Καλά σχεδιασμένες χορτοφαγικές και vegan δίαιτες με την κατάλληλη προσοχή σε συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά μπορούν να προσφέρουν έναν υγιή εναλλακτικό τρόπο ζωής σε όλα τα στάδια της ανάπτυξης του εμβρύου, του βρέφους, του παιδιού και των εφήβων.Η κατάλληλη εκπαίδευση της οικογένειας και η παρακολούθηση με την πάροδο του χρόνου είναι απαραίτητες''.

 

Considerations in planning vegan diets: infants by Mangels (2001) published in the  American Journal of Nutrition


''Οι κατάλληλα σχεδιασμένες vegan δίαιτες μπορούν να ικανοποιήσουν τις θρεπτικές ανάγκες των βρεφών. Η Αμερικανική Διαιτητική Ένωση και η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής δηλώνουν ότι οι vegan δίαιτες μπορούν να προωθήσουν την ανάπτυξη των νηπίων. Είναι σημαντικό για τους γονείς να παρέχουν τα κατάλληλα τρόφιμα για τα vegan βρέφη, χρησιμοποιώντας κατευθυντήριες γραμμές. Οι βασικές εκτιμήσεις κατά την συνεργασία με τις vegan οικογένειες περιλαμβάνουν τη σύνθεση του μητρικού γάλακτος από τις vegan γυναίκες, τα κατάλληλα υποκατάστατα του μητρικού γάλακτος, τα συμπληρώματα, τον τύπο και την ποσότητα του διαιτητικού λίπους και την εισαγωγή στερεών τροφίμων. Η ανάπτυξη των vegan βρεφών φαίνεται επαρκής με την ανάπτυξη μετά τον απογαλακτισμό που σχετίζεται με τη διατροφική επάρκεια. Η σύνθεση του μητρικού γάλακτος είναι παρόμοια με αυτή των μη χορτοφάγων, εκτός από τη σύνθεση λίπους. Για τους πρώτους 4 έως 6 μήνες, το μητρικό γάλα θα πρέπει να αποτελεί το μοναδικό τρόφιμο με βρεφική φόρμουλα σόγιας ως εναλλακτική λύση. Το εμπορικό γάλα σόγιας δεν πρέπει να αποτελεί το κύριο ρόφημα μετά την ηλικία ενός έτους. Τα θηλάζοντα vegan βρέφη μπορεί να χρειαστούν συμπληρώματα βιταμίνης Β-12 εάν η μητρική δίαιτα είναι ανεπαρκής. Tα μεγαλύτερα βρέφη μπορεί να χρειαστούν συμπληρώματα ψευδαργύρου και αξιόπιστες πηγές σιδήρου και βιταμινών D και B-12. Ο χρόνος εισαγωγής στερεών τροφίμων είναι παρόμοιος με αυτόν που συνιστάται για μη χορτοφάγους. Tofu, αποξηραμένα φασόλια και άλλες φυτικές πηγές πρωτείνης εισάγονται περίπου στους 7-8 μήνες. Οι vegan δίαιτες μπορούν να σχεδιαστούν για να είναι κατάλληλες για τη διατροφή και την ανάπτυξη των βρεφών''.

Τελευταία Ενημέρωση 17/02/2019

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ PLANTBASEDNTGR; 

To plantbasedntgr υπήρξε άμεση φιλοδοξία για την επιστημονικά καταρτισμένη ενημέρωση του Ελληνικού κοινού πάνω στα οφέλη της ολικής φυτοφαγίας στον ανθρώπινο οργανισμό. 

Η Μαρτιμιανάκη Νίκη,mBANT είναι πτυχιούχος Διατροφολόγος (Bsci 1st class)  με εξειδίκευση στην Θεραπευτική Διατροφολογία (PgD | Msc (soon) ), την Αθλητική Διατροφολογία (cert) (ongoing) και Ολική φυτοφαγία (Pcert), όπου από την επαγγελματική της έδρα στην Αγγλία, μέσα από αυτήν την πλατφόρμα ενημερώνει το ελληνικό κοινό για τα οφέλη της ολικής φυτοφαγίας. Για υπηρεσίες εδω.

Αν βρίσκετε το περιέχομενο της σελίδας βοηθητικό, υποστηρίξτε την δουλειά μου:

©2018 by Plantbasedntgr. All rights reserved.

MEDICAL DISCLAIMER AND COPYRIGHTS DISCLAIMER

Όλες οι πληροφορίες που παρέχονται ΔΕΝ αποτελούν  ΙΑΤΡΙΚΗ και εξατομικευμένη ΣΥΜΒΟΥΛΗ. Αν αντιμετωπίζετε κάποιο θέμα υγείας ή έχετε ανησυχίες για την φυτοφαγική διατροφή, συμβουλεύεστε πάντα το γιατρό σας και έναν κατάλληλα εκπαιδευμένο αντίστοιχο επαγγελματία υγείας. Απαγορεύεται ρητά η αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αντιγραφή του κειμένου και των πληροφοριών που υπάρχουν στο plantbasedntgr .Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η μεμονωμένη αποθήκευση  του περιεχομένου σε απλό προσωπικό υπολογιστή για αυστηρά προσωπική χρήση (ιδιωτική μελέτη ), χωρίς πρόθεση εμπορικής ή άλλης εκμετάλλευσης και πάντα υπό την προϋπόθεση της αναγραφής της πηγής προέλευσής του. Επίσης, επιτρέπεται η αναδημοσίευση υλικού για λόγους προβολής του plantbasednt.gr με την προϋπόθεση ότι θα αναφέρεται η πηγή και το όνομα του δημιουργού.

  • Facebook - Black Circle
  • Instagram - Black Circle